Monday 21 May 2012

Bukan pintaku.

Assalamualaikum w.b.t.

First of ol aku nk minx maaf jika entry kali ini menimbulkan rase ketidakselesaan atau rase rase yg x best la kt readers.
entry kali ni aku juz nk meluahkan rase yg agk kurang puas hati yang dh lame terpendam dan terbuku dlm hati ini hampir genap 22 tahun aku hidup di muka bumi ini.
kenapa pemikiran sesetengah** masyarakat sekarang masih lg tidak berubah?? tidak searus dgn pembangunan dan teknologi yang makin canggih sekarang ni. pemikiran sesetengah ni lah yg slalu meng'attack' diri ku ini.
hanya kerana aku dilahirkan di ibu negara malaysia, di bandaraya Kuala Lumpur. ataupun gelaran yang selalu mereka** bagi, 'KOTARAYA JAHANAM!'
yang kaya dgn org org yang berfesyen pelik pelik, rmai mat mat atau minah minah rempit, kaya dgn aktiviti maksiat, banyak lokasi lokasi utk berhibur.
ye! mmg betol! tapi kenapakah masyarakat masyarakat yang mmg menetap di sini juga di'cop' sebahagian yg tergolong dlm golongan tersebut dan di anggap sebagai punca ank ank remaja skrg bersosial x hengat??
soalan yg selalu dituju kepada aku, 1) msti rmbut awk blond kan?? 2) msti awk slalu pergi club kan?? 3) pernah minum?? 4) (soalan common) msty awk sosial kan??
walaupun itu hanya soalan,  dan aku juz perlu jawab 'taklah', bnda tuh sgt menyentap hati aku. smpai ke lubuk hati aku. ini kerana aku dilahirkan di Kuala Lumpur.
bukan kah itu semua bergantung kepada diri individu tersebut?? bergantung kepada kuatnye iman dye utk menolak semua pelawaan tersebut, dgn siapa dye berkawan, bgaimana care dye manage hidup dye, berdasarkan didikan agama dye dan sebagainya??
xperlu aku nak menghuraikan pjg lebar. x kire la dye dilahirkan di mane pon, pokok pangkalnye semua bergantung diri anda sendiri.am i rite?? tlg la setuju tlg la! HAHA.
dan aku bukan lah seorg manusia yg perfect dr semua aspek. tidak juge naif senaifnya. aku mempunyai khilaf khilafku yg tersendiri. pernah jgk melalui perasaan darah muda. dan alhamdulillah. masih lagi smpat kembali walaupun banyak lg kekurangan yang perlu aku topup lg. dan masih mampu memohon keampunan daripadaNYA. hanya mampu berdoa supaya diampunkan segala dosa dosa ku.
begitu juge dgn sesiapa yg rase pnh tersilap langkah pulanglah, kembalilah. aku juga masih mencari. masih belajar. same same lah kite hidup lah di jalan yang diredhaiNYA. insyaALLAH, lebih barakah, lebih indah hidup anda dan lebih manis perjalanan anda di dunia ini. same same lah kite mengejar AKHIRAT :)

so, overall aku rase lega sbb dpt luahkan ape yg tersirat. Bukan pintaku utk lahir di sini. semuanya dh tertulis oleh DIA. x kire la di mane pon anda berada, pndai pndai lah membawa diri anda. jagalah nama baik anda, keluarga dan juga nama baik ISLAM. insyaALLAH. kita sama sama k peeps ^. ___^

sesungguhnya yang baik itu datang dr ALLAH s.w.t dan buruk itu datang dr diri aku sndiri. maaf jika ade terkasar bahase atau tersilap kate. smoga berjumpa di next entry. insyaALLAH :)

4 comments:

  1. Ehemm ehemm
    Dah 21 tahun 10 bulan sye dkt kl ni.kbnyakan bkn org kl..yg dkt kl..tu smua shock culture je hahaha.
    Kl siot!

    ReplyDelete
  2. awk awk. OH MY ENGLISH! culture shock la. HEEE :D

    ReplyDelete
  3. yup3,dats rite bebeh :D
    bg BIG BIG DUSH jek kt org yg tnye cmtu..hehe

    ReplyDelete
  4. HAHAHA. taw xpe! gram taw! grrrrr~
    bgos lah cipa ni. nnty eqa banje BIG BIG APPLE! weeee~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...