Sunday 9 October 2011

Kebahagiaan Hakiki...


tidak dapat dinafikan,Siti Khadijah isteri Rasulullah merupakan seorg yang luar biasa..bukan sahaja memiliki perilaku yang mulia,Khadijah juga merupakan seorang yang cerdas dengan ketabahan yang menakjubkan..

Dia rela mengorbankan seluruh harta dan jiwanya untuk dakwah Rasulullah..Dengan kematangan,kebijaksanaan dan kewibawaan dirinya,Khadijah menyokong dan membangkitkan tekad dan membarakan dakwah Rasulullah..

Dalam setiap kesulitan,Khadijah merupakan org yg pertama berada di sisi Rasulullah..Khadijah sentiasa mencurahkan cintanya yang tulus,cinta yang memberikan ketenangan kepada Rasulullah dan menjadikan beliau melupakan kesulitan serta rasa lelah dalam perjuangan menyebarkan ISLAM..

Sehingga di akhir hayatnya,apabila baginda bertanya ,"Apakah harta yang masih ada pada dirimu wahai isteriku untuk perjuangan Islam ini?" Khadijah berkata,"Tiada apa-apa lagi,jika tubuhku dan tulang-tulangku boleh dimanfaatkan untuk perjuangan Islam,gunakanlah."

Subhanallah..

Siti Khadijah Khuwailid adalah wanita teristimewa bagi Rasulullah.Inilah kisah Khadijah,cinta sejati dan srikandi kesayangan Rasulullah..

Assalamualaikum ^_^

p/s:sambungan entry Teladan Sempurna


3 comments:

  1. betul-betul,
    jadikan beliau sebagai idola anda,
    dengan sifat-sifat mulia nya dan juga sebagai wanita dan juga isteri yang mithali..insya'ALLAH..banyakkan mencari ye..pasti disitu terletak kunci sagala perihal hidup anda ^_^

    ReplyDelete
  2. sgt.
    beliaulah idola sye.
    insyaALLAH.
    idamkan n berusaha utk jd sperti dia ^_^

    ReplyDelete
  3. insya`ALLAH,
    semoga menjadi seorang wanita yang solehah,
    dan juga isteri yang mithali =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...